Меню CARMA.KZ

Калифорния 2035 жылға қарай ІЖҚ-дан бас тартуға дайын

Электрлі көліктермен бәсекеде бензин қозғалтқышты автомобильдерден басқа, бұл штатта газбен жүретін көліктер де «құрбан» болуы мүмкін.

Калифорния 2035 жылға қарай ІЖҚ-дан бас тартуға дайын / Фотосурет ашық дереккөзден алынды
Калифорния 2035 жылға қарай ІЖҚ-дан бас тартуға дайын / Фотосурет ашық дереккөзден алынды

Калифорния штаты 2035 жылға қарай ішкі жану қозғалтқыштары бар барлық жаңа автомобильдерді сатуды осы бейсенбіде нақты бекітілуі тиіс ережелерге сәйкес тоқтатуға дайын, деп хабарлайды Bloomberg агенттігі.

Калифорния штаты Tesla Inc. ( әлемдегі ең танымал электр автомобильдерінің өндірушісі) компаниясының өмірге келген жері болып табылады, сондықтан бұл штат олардың АҚШ-тағы негізгі сату нарығына айналғаны қисынды. Электрлі тартыммен жұмыс істейтін автомобильдер саудасының 15%-ы осы штатқа тиесілі. Сонымен қатар, Америка Құрама Штаттарының осы аумақтық құрылымының билігі электрлі көлік өндірушілерінің мүдделерін барлық жағынан қолдайды. Калифорния губернаторы Гэвин Ньюком екі жыл бұрын жарлық шығарып, онда ол өзіне сеніп тапсырылған аумақта 2035 жылға қарай ішкі жану қозғалтқыштары бар жаңа көліктерді сатуға тыйым салу ниетін білдірді.

Губернатор автомобиль өндірушілері Калифорниядағы ІЖҚ сатылымын жыл сайын біртіндеп төмендетудің белгілі бір кестесін ұстанғанын қалайды. Тиісінше, қалған Штаттар әдетте Калифорния автомобильдер бөлетін улы заттар стандарттарын ұстанады, деп атап өтті Bloomberg. Бейсенбі күні ішкі жану қозғалтқышы бар автомобиль сатылымын төмендетудің егжей-тегжейлі кестесі туралы шешімді Калифорния әуе ресурстары кеңесі қабылдауы керек. Болжамды кесте бойынша электр көліктерінің үлесін биылғы 15%-дан 2026 жылы 35%-ға дейін және 2030 жылы 68%-ға дейін арттыруды қарастырады.

Сонымен бірге, губернатордың ниеті автомобиль өндірушілері Калифорниядағы ІЖҚ сатылымын біртіндеп төмендетудің белгілі бір кестесін ұстануы үшін жылдар бойы егжей-тегжейлі көрсетілуі керек еді. Тиісінше, елде, өйткені қалған Штаттар әдетте Калифорния автомобиль шығарындыларының стандарттарын ұстанады, деп атап өтті Bloomberg. Бейсенбі күні ішкі жану қозғалтқышы бар автомобиль сатылымын төмендетудің егжей-тегжейлі кестесі туралы шешімді Калифорния әуе ресурстары кеңесі қабылдауы керек. Болжамды кесте бойынша электр көліктерінің үлесі биыл 15%-ға, 2026 жылы 35 %-ға және 2030 жылы 68 %-ға дейін арттыруды қарастырады.

Сондай-ақ, кестеге электр энергиясын, газ бен сутегі отынымен жұмыс істейтін гибрид автомобильдер де кіреді.

Бірақ таза газ автомобильдері мен көмірсутекті отынмен жұмыс істейтін көліктердің тағдыры ұқсас деп айтсақ болады. Себебі, оларды 2035 жылға қарай штаттағы бастапқы сату нарығына кіргізбейтін болады. Калифорнияда 7 мың долларға дейін жеңілдіктер ұсынатын экологиялық таза автомобильдерді сатып алуға мүмкіндік беретін ынталандыру бағдарламасы бар. Калифорнияда улы заттарды бөлу деңгейі нөлге тең автомобильдерге 7 мың долларға дейін жеңілдіктер ұсынатын экологиялық таза автомобильдерді сатып алуды ынталандыру бағдарламасы бар. Бірақ оған құны 45 мың доллардан асатын автомобильдер жатпайды.

Гавин Ньюсомның әрекеті АҚШ президенті Джо Байденнің электромобильдерді сатуды ұлғайту ниетімен үйлеседі. Өткен аптада АҚШ басшысы қол қойған инфляцияны төмендету туралы заң бойынша электромобильдерді сатып алушылар үшін 7500 долларға дейін салық жеңілдіктері кіреді, дегенмен бұл жерде кіріс шектеулері қолданылады. Ал өткен жылғы Инфрақұрылым туралы заң, жүргізушілерді егер олар электр машиналарына ауысса, жолда қуатсыз қалмайтындығына сендіру үшін негізгі автомобиль жолдарының бойындағы қуаттау станцияларының жалпы ұлттық желісін салуға 5 миллиард доллар бөлуді қарастырды.

Алайда, Калифорния мен АҚШ-тың электрлендірілуінде біраз қиындықтар бар. Мысалы, электр көліктерді өндірушілердің өздері көптеген тұтынушылар бензиннен 2035 жылға дейін бас тартуға дайын болмауы мүмкін екенін мойындайды. Edmunds автомобиль ақпараттық қызметінің мәліметінше, осы жылдың бірінші жартысында электромобильдер жаңа көліктер саудасының 6%-ын ғана құрады. Бұл олардың бағасы бензинмен жұмыс істейтін автомобильдерге қарағанда жоғары болғандықтан, өсуді жалғастыруда. Украинадағы оқиғалар, жеткізу тізбегіндегі мәселелер және артып бара жатқан сұраныс автокөлікті қымбаттатып жатыр.

Bloomberg мәліметтері бойынша, шілде айында Штаттарда электромобильді сатудың орташа бағасы 62 900 долларды құрады. Ал ІЖҚ-сы бар автокөліктің құны 47 200 долларға жуық болды.

Kelley Blue Book Және Autotrader атқарушы редакторы Брайан Муди: «ІЖҚ — ден бас тарту — бұл лайықты мақсат, бірақ зарядтау инфрақұрылымын және электр энергиясына сұраныстың артуын ескере отырып, жүзеге аспауы да болуы мүмкін», — дейді.

Алайда, Edmunds компаниясының атқарушы директоры Джессика Колдуэлл елдің автомобиль саласы Калифорния штаты қойып отырған мақсаттарға қол жеткізе алатындығын айтты.

«Егер автоөндірушілер өндірісті ұлғайта алса, зарядтау инфрақұрылымы мен энергия жүйесіне жеткілікті инвестициялар салынып, қаржылық ынталандыру қол жетімді болса, тіпті бұл мақсатқа мерзімінен бұрын қол жеткізуге болады», — дейді Джессика Колдуэлл.

2035 жылға қарай ІЖҚ-мен жаңа автокөліктерді сатудан бас тартқалы отырған әлемде жалғыз Калифорния емес. Еуропа да дәл осындай жоспарларды сол мерзімде жүзеге асырады. Алайда, Германия бензин көліктерін есептен бірден шығармай, олардың аз да болса зиянын азайтып нарықта қалдыруды ұсынып отыр.

Егор Васильев

Егор Васильев, корреспондент
31.08.2022, 16:59